degrivelletjes-nz.reismee.nl

Dag 1: Aankomst in San Fransisco

Vanmorgen om half 7 stond de taxi voor de deur om ons naar Schiphol te brengen. Van daar vlogen we naar onze eerste bestemming: San Fransisco. Na een rustige vlucht van bijna 11 uur kwamen we saar drie uur later dan we vertrokken waren aan. Die 8 uur kregen we er gratis bij. Het was al met al dan ook een lange, lange dag.

We blijven één nachtje In het "The Westin St Francis on Union Sqare". En wow! Wat een luxe hotel is dat. Echt waanzinnig. Groot. GROOT! En overal marmer en glas en messing en andere chic-ogende materialen. Super.
Bij het inchecken bleken we in een kamer ingedeeld met maar één bed. Dat zagen we toch niet echt zitten. Gelukkig bleek er in het oude gedeelte van het hotel nog een kamer met twee kingsize bedden beschikbaar.
En wat voor bedden. Oh, wat lagen die heerlijk. Misschien dat zo leek omdat we zo moe waren. Of dat we überhaupt weer languit konden liggen tijdens het slapen. Maar dat maakt ook niet uit, we zijn in bed gedoken en hebben een heerlijk tukkie gedaan. Tjonge, wat waren we moe.

Om een uur of 5 sleepten we ons weer uit bed en zijn we San Fransisco gaan verkennen. Te voet, lekker voor de noodzakelijke beweging. Het is hier heerlijk weer, dus dat was een genoegen. Eerste liepen we door China Town. Viel een beetje tegen. Althans, in vergelijking met de China Towns die we in andere steden gezien hebben. Maar er was wel veel te zien, dus een leuk wandeltje.
Volgens de baliemeneer van het hotel zouden we na China Town in een Italiaanse wijk uitkomen en daar wilden we dan graag gaan eten. Helaas liepen we blijkbaar verkeerd en kwamen we in the financial district. Via de Embarcadero zijn we weer een stukje teruggelopen en uiteindelijk hebben we in een Japans restaurant gegeten. Erg lekker, maar Merel en ik konden onze ogen nauwelijks open houden. Het was voor ons gevoel dan ook al half 3 's nachts.

Na het eten ook weer lopend naar het hotel gegaan en meteen in bed gedoken. Theo heeft nog een paar sollicitaties gedaan. Merel en ik hebben dat allemaal niet meer meegemaakt, zo snel waren we in dromenland.