degrivelletjes-nz.reismee.nl

Dag 4: van Auckland naar Leigh

Vanmorgen hebben we de auto opgehaald. Een flinke sedan met alles erop en eraan. Tot leren bekleding aan toe. En met automaat. Heerlijk. Het merk is Logan en dat kennen we niet in Europa, maar het zal wel een Opel zijn (hmm, dat is dan het enige minpuntje).
Net als thuis ben ik de chauffeur. Spannend! Want er wordt hier natuurlijk links gereden.

Oh, nog even een geinig dingetje. Op weg naar het autoverhuurbedrijf liepen we door een parkje. En daar stond een monument voor het een of ander. Met een uitleg eronder voor wie het was en waarom. Met van die mooie in steen gebeitelde letters. En wat bleek? Hadden ze een "tik"fout gemaakt, hebben ze de gemiste letter er gewoon boven uitgebeiteld. Hahaha. HAHAHA!!

Goed, de auto opgehaald dus. Na het ophalen gingen we terug naar het hotel om de spullen op te halen en nog snel even een zwemmetje te doen. Want in het hotel, op een hoge verdieping, is een pracht van een zwembad. Met een heel bijzonder uitzicht: als je over de rand kijkt, kijk je uit over Auckland! En toen gingen we op pad. Op naar "Nikau Haven B&B", ons volgende overnachtingsadres.

Onderweg kwamen we langs een soort winkelcentrumpje met een groenteboer, bakker en slager. Wat waren we blij met de groenteboer. We hebben heerlijk veel fruit en rauwkost gekocht. En bij de bakker lekker brood. Mjam. Dat hebben we wel gemist de afgelopen dagen.

Omdat het onderhand ook zo'n beetje lunchtijd was, besloten we een plekje te zoeken waar we konden picknicken. En dat was snel gevonden. Aan het strand! Het is prachtig zonnig weer, dus geen betere lokatie dan dat.
Omringd door de lokale "Patties" (ons woord voor meeuwen, zie ons avontuuur in Australië) hebben we daar zitten smikkelen aan de Pacific Ocean.
Merel heeft nog even geprobeerd of het nog een goed idee was om te gaan zwemmen, maar het was toch wel brrrr, koud. Dus hebben we onze spullen weer bij elkaar gepakt en zijn we verder gereden. Op naar Goat Island.

Onderweg hebben we ons vergaapt aan de omgeving. Behalve over vlakke stukken zijn we ook door bergen en langs de zee gereden. Het is hier subtropisch, wat vooral in de bergen grappig was Zijn wij gewend dat er alleen dennebomen te zien zijn in de bergen, hier staan er gewoon palmbomen tussen.
En wat is het overal schoon! Dat viel ons in Auckland al op. Echt zo'n verschil met bijvoorbeeld San Fransisco.

Een beetje vroeger dan gepland kwamen we aan bij Nikau Haven Goat Island Bed & Breakfast in Leigh, maar dat bleek geen probleem. Dennis, de mannelijke helft van het echtpaar dat deze B&B runt ontving ons allerhartelijkst. Niet al te lang later kwam ook zijn vrouw Jillian aan.

De B&B is gevestigd in een rustiek, houten huis met een enorme tuin. Waarin we meteen een rondleiding kregen. Meest verrassend was het bamboe-bos. Wow, we wisten niet dat dat spul zo hoog kon worden. Dennis had er heel leuk een hele pad in uitgehakt.
Ook groeien en bloeien er overal en nergens bloemen en planten die je bij ons alleen in een potje bij de plantenwinkel ziet. Aaronskelken en Strelitzia bijvoorbeeld. En er is een zwembad. Ook niet echt heel warm, want not heated, en het is hier natuurlijk nog maar lente, maar Merel is er toch heel stoer ingesprongen en heeft even lekker gesparteld

We hebben twee slaapkamers naast elkaar, een grote (met zitgedeelte en koelkastje enzo) en een iets kleinere. En verder kunnen we gebruik maken van de faciliteiten van het huis van Dennis en zijn vrouw Jillian. Wel raar hoor, zo door andermans huis stappen en hun spullen gebruiken. Zeker als ze er zelf ook zijn.
Maar het zijn aardige mensen waar we al gezellig uitgebreid mee hebben staan kletsen en dat komt allemaal wel goed.

's Avonds zijn we uit eten geweest in het grootste dorp in de buurt.

Morgen maar eens informeren of we mee kunnen varen op de glass bottom boat hier verderop en we gaan een bezoekje brengen aan het Goad Island Marine Reserve. En als we dan nog tijd hebben willen we ook een paar geocaches hier in de buurt gaan zoeken.

Maar nu eerst slapen. Graag. Dankuwel. *Gaap*

Henk Blom

Iedere dag lees ik jullie verhalen en vindt het prachtig zoals jullie schrijven. Verwacht jullie natuurlijk wel op 21 nov. terug bij het CBS waar ik dan mijn opwachting weer maak, want anders kom ik gewoon niet. Jullie begrijpen vast wel waar ik het over heb. haha droom maar lekker verder hoor ik jullie al zeggen en wat je gelijk hebt. Hoop van harte dat theo daar zal slagen voor wat hij in petto heeft hoewel ik jullie wel zal missen dan hoor. Sas je hebt het in je laatste berichtje van vandaag over de auto een logan die hier niet bestaat, maar die bestaat wel lieverd. Een Dacia logan rijdt hier rond. Is ook inderdaad een vrij grote auto. Veel veilige kilometers daar en tot het volgende berichtje maar weer. Groetjes Henk

Sas

Ik ga ervan uit dat we dan weer van de partij zijn, Henk! Zal het laatste jaar worden voor Merel
En het is GEEN Dacia Logan, hoor. Hahaha, in de verste verte niet. Het merk is Logan. Bij de Dacia Logan is het type Logan en het merk Dacia. Wat weer een B-merk van Renault is.

Theo

Hihihi verwarring is compleet over de auto Het is een HOLDEN..... en die komen niet voor in het wild in Europa

Yessica

Leuk daar! Holden = Opel, klopt dus wel wat je al dacht.