degrivelletjes-nz.reismee.nl

Dag 5: Leigh (dag 2)

Onze plannen zijn vandaag letterlijk in het water gevallen. De bedoeling was dat we hier bij het Goat Island Marine Reserve een tocht met een glass bottom boat zouden maken, maar omdat het nogal regende en waaide was het water te troebel en ging het niet door.
Vanochtend zijn we vanwege de regen in onze kamer gebleven. Theo heeft weer een hele berg sollicitaties afgehandeld, Merel lag lekker een flimpje te kijken op bed en ik heb een spannend Nederlandstalig boek gevonden in de enorme bibliotheek van onze gastheer- en vrouw.
Toen het eindelijk droog was zijn we wel naar het Marine Reserve gegaan. Niet voor de boottocht, die hebben we tot morgen uitgesteld (als het weer dan goed is), maar voor het education center. Dat was erg leuk en leerzaam. Een soort Naturalis in het klein.
De dame die de boel runde was razend enthousiast en deed van alles om het leuk te maken. Wat lukte!

Na dit leerzame uitje zijn we nog tegen een heuvel opgeklauterd om van het uitzicht te genieten (en om bij te komen van de klim). Tot onze verrassing zagen we beneden in het water een zeehond spartelen. Waarop we besloten te kijken of we die van dichterbij konden bekijken. Dus het strand op. Maar helaas, hij was al weg.
Aansluitend nog wat boodschappen gedaan voor het avondeten, want dat deden we vandaag "thuis". Dennis, onze gastheer, at gezellig mee. Zijn vrouw was er vanavond niet en hij was dolblij dat hij niet zelf hoefde te koken. Het was erg gezellig.

Had ik al verteld dat Dennis autocoureur is geweest? Zijn hele huis hangt vol met foto's van hem in race-auto's. Voornamelijk Alfa Romeo's, maar ook wel andere. Leuk hoor.
Jill, zijn vrouw, werkt voor 3 barristers. Als ik me niet vergis zijn dat een soort advocaten. Zij vertrekt 's ochtends rond half 7 en is dan normaliter om 3 uur terug.
Daarnaast runnen ze deze B&B. De B&B is eigenlijk Jills kindje, maar als zij er niet is, neemt Dennis de honneurs waar.

Al met al een rustig dagje. Laten we hopen dat het weer morgen wat beter is, zodat we met de glass bottomboat op pad kunnen.