degrivelletjes-nz.reismee.nl

Dag 3: Auckland

Hoera, we zijn in New Zealand! Vanmorgen heel vroeg zijn we geland. We zijn behoorlijk moe. Eerst dat eerste stuk naar San Fransisco met een fijne jetlag er gratis bij. De hele dag in de benen geweest en meteen het vliegtuig weer in voor nog eens 13 uur. Gelukkig hadden we wel meer ruimte in het Air New Zealand vliegtuig en hebben we alledrie best redelijk kunnen slapen. Merel vooral, die heeft het 7 uur volgehouden. Heerlijk. Wel maf dat we de hele maandag overgeslagen hebben. Want we vertrokken zondag en nu is het al dinsdagochtend.
We werden op het vliegveld opgehaald door een superaardige chauffeur die ons de oren van het hoofd kletste. En ons meteen allerlei tips over van alles en nog wat gaf. Heel handig.

En nu zitten we op de zoveelendertigste etage van het "Quay West Suites Auckland hotel". En we wisten niet wat we zagen toen we binnenkwamen: het is gewoon een appartement. Een grote hal, twee 2-persoons slaapkamers, elk met eigen complete badkamer, een woonkamer, een wasruimte (voor je kleding) en een complete keuken. Toch geinig, je reis laten regelen door een ander. Dit hadden we zelf nooit uitgekozen. Maar man oh man, wat zijn we er blij mee.
Net even lekker gedoucht allemaal en frisse kleren aan gedaan. En dan straks op zoek naar een supermarkt voor wat basisboodschappen. Want we zullen veel aan "self catering" moeten doen de komende weken. Kopen we ook ergens een telefoonkaart, zodat we kunnen bellen en gebeld worden. Dat laatste is vooral belangrijk voor Theo, want hij moet natuurlijk wel bereikbaar zijn.

Vanmiddag kijken we dan wel of we nog iets willen doen hier of niet. Waarschijnlijk blijven we lekker in het hotel, beetje hangen, misschien ("Zeker!" roept Merel) zwemmen in het hotelzwembad. Misschien ook maar zelf een hapje eten maken vanavond. We zitten weer in een financial district, dus echt bruisend uitgaan zit er niet in. Althans, niet om de hoek. En als de man met de hamer vanavond langskomt (en dat doet ie) dan liever niet te ver van onze bedjes.

Morgen halen we de huurauto op en dan gaat het grote avontuur beginnen.

Elena

Leuk om jullie avontuur zo te lezen, klinkt heel goed jullie appartement! Geniet lekker verder :-)